Välkommen att titta in hos mig !

♥Välkommen in hos mig, om du önskar kontakta mig maila mig på sararanta@gmail.com

söndag 30 januari 2011

Kalasmat för barn

Igår svängde vi ihop en supergod middag á la här är ditt kylskåp. Ugnbakad laxfilé med dill och örtagårdskrydda, pressad potatis, ångkokt broccoli.

  • Sätt ugnen på 150° (gärna varmluftsugn), strö dill och örtagårdskrydda över fiskfilérna. När fisken delar sig lätt med hjälp av en gaffel är den klar, ca 20 min.
  • Koka potatisen och pressa i en potatispress. Ringla över olivolja och strö över örtsalt.
  • Ångkoka broccoli och lägg över i skål och ringla gärna lite olivolja över.
  • Citronklyftor att pressa över fisken om man vill.

Lillprinsen här hemma älskar verkligen lax och kan äta hur mycket som helst av det så vi försöker ha det på matbordet minst 1 ggr/vecka här hemma.




lax_pa_gaffel_222.jpg
Bild: tasteline.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar