Välkommen att titta in hos mig !

♥Välkommen in hos mig, om du önskar kontakta mig maila mig på sararanta@gmail.com

lördag 10 januari 2015

Nyårsafton 2015 i vårt hus




Redan förra året bestämde jag mig för att vi skulle ha en nyårsfest hemma hos oss och vi lyckades faktiskt,  trots vattenskadan vi haft i huset lyckades vi få någorlunda ordning i tid. Vi hade privilegiet att få fira in det nya året med några av våra närmaste vänner. Maten blev lyckad men lyckades bara plåta tilltugget till nya-års-skålen.....:) Dadlar med gorgonzolakräm, nötrullar med pepparrotsvisp, rökt ryggbiff, oxå lite frökex förstås det går alltid hem. 

Menyn till middagen blev jordärtskocksmousse till förätt och till varmrätt sous vide tillagad oxfilé med ugnsbakad potatis för den som ville ha det och en stor sallad, svampsås och bearnaise. Till efterrätt denna kväll blev min stora favorit pepparkakskladdkaka. Å allt detta får jag förstås göra om ngn dag och visa er, ett koncept som kommer att göras fler gånger i vårt hus. 

Kramiz 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar